Haberler

Haberler

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA VELİ BİLKGİLENDİRME EĞİTİMİ YAPILMIŞTIR.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PANOMUZ HAZIR

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen Türkçe'yi çocuklara daha iyi anlatma ve çocukların daha iyi anlamasını sağlayacak olan proje okulumuzda anasınıfı şubelerimizde başlamıştır.

Devamı

ŞEHİT SEYFİ YOZCU İLKOKULU ÖĞRETMENLERİNİN KUTLU GÜNÜ '24 KASIM'

24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ... ŞEHİT SEYFİ YOZCU İLKOKULU AİLESİ OLARAK ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ASLINDA HER GÜN VAR OLDUĞU, YILDA İSE BİR KEZ KUTLANDIĞI O GÜZEL GÜNÜ HEP BERABER YAŞADIK. OKULUMUZUN EN DENEYİMLİ ÖĞRETMENİNDEN EN GENCİNE YENİ NESİL BİZLERİN ESERİ OLMAYA DEVAM EDECEK...

Devamı

VELİLERİMİZE YÖNELİK AKRAN ZORBALIĞI KONULU BROŞÜR

KASIM AYI REHBERLİK KONUSU OLAN VE GÜNÜMÜZDE KÜRESEL BİR SORUN HALİNE GELMİŞ AKRAN ZORBALIĞI KONULU  BROŞÜR, REHBERLİK SERVİSİMİZ TARAFINDAN VELİLERE YÖNELİK HAZIRLANMIŞTIR.

Devamı

AKRAN ZORBALIĞI PANOSU

Şehit Seyfi Yozcu İlkokulu'nda Kasım ayı rehberlik hedefi olan 'Akran Zorbalığı' için öğrencilerimize yönelik pano hazırlanmıştır.

Devamı

ÇOCUKLARLA İLETİŞİM KURMAK

OKULUMUZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMENİ ARİFE DOĞAN VELİLERE YÖNELİK "ÇOCUKLARLA İLETİŞİM KURMAK" ADLI SEMİNERİ.

Devamı

ADEM ŞENÖZ'E VEDA

OKULUMUZDA YAKLAŞIK 1 YIL 2 AY GÖREV YAPAN SINIF ÖĞRETMENİMİZ ADEM ŞENÖZ TOROS İLKOKULUNA MÜDÜR YARDIMCISI OLARAK ATANMIŞTIR. KENDİSİNE OKULUMUZA YAPMIŞ OLDUĞU KATKILARDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDER YENİ EĞİTİM HAYATINDA BAŞARILAR DİLERİZ.

Devamı

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI COŞKUSU ŞEHİT SEYFİ YOZCU İLKOKULU'NDA YAŞANIR

EGEMENLİĞİN KAYITSIZ ŞARTSIZ MİLLETİN OLDUĞU CUMHURİYET BAYRAMININ 100. YILINI ŞEHİT SEYFİ YOZCU İLKOKULU, ÖĞRENCİLERİ, ÖĞRETMENLERİ VE VELİLERİYLE BERABER BÜYÜK COŞKU VE SEVİNÇLE KUTLADI. Okulumuz ,29 Ekim 1923 yılında verilen seçme ve seçilme hakkının 100. yılını İstiklal Marşı, Şiir okumaları, öğrencilerin gösterileri, Cumhuriyet konulu resim yarışması ödülleri, palyaço gösterisi ve oyunlarla heyecan içerisinde kutlamıştır. Nice yüz yıllara...

Devamı

AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ

AİLE İÇİ İLETİŞİM NASIL OLMALIDIR ? ÇOCUKLARLA NASIL KONUŞMALIYIZ ?

Devamı

ÇOCUKLARIN ÖDEV YAPMA İSTEKSİZLİĞİ- VELİLERE ÖNERİLER

Çocuklar için yaşları kaç olursa olsun ev ödevi, öğrenme sürecine katkının dışında sorumluluk ve görev bilinci vereceği için eğitim hayatında önemli konular arasına girmektedir. Ödev, öğrenme işinin sadece okulda sınırlı kalmayıp evde de devam ettiğini, yani aslında hayatımızın her alanında bilgilerin var olduğunu bize kanıtlar. Ev ödevlerini düzenli ve zamanında yapan çocuk büyüdüğünde de sorumluluk alabilen yetişkin haline gelir.  Veli olarak sizlere aşağıda yazan ifadeler tanıdık geliyor mu ? -Ödevini yaptın mı? -Seni babana söylerim! -Bugün hiç kitap okumadın! -Seni öğretmenine söyleyeceğim! -Ödevini yapmazsan seni dışarı çıkarmam! -Ödev yoksa telefonda yok! Sevgili veliler, öncelikle tehdit etmeyi bırakalım. Çocuklar için tehdit ve ceza kısa süreli anlık etki yaratır. Çocuklarda uzun süreli davranış değişikliği yaratmak istiyorsak neler yapmamız gerek gelin bu yazıyı dikkatlice okuyalım… Öncelikle çocuğun ödev yapma alışkanlığı üzerindeki etkenlere göz atalım.  OKULA BAŞLAMA: İlkokula başlayan her çocuğun anasınıfı eğitimini almış, fiziksel ve bilişsel olarak hazır olmasını isteriz. Ancak veliler çocuğunun bir an önce okula başlamasını istemektedir. Okula erken başlayan çocuklar, özellikle fiziksel olarak hazır değildirler. Kas gelişimini yeterince tamamlamadıklarından dolayı sınıf arkadaşlarından geri kalırlar. Bu durum çocuğun yazı çalışmalarında çabuk yorulmasına ve sınıf arkadaşlarından geri kalmasına neden olur. Geri kalmaya başlayan çocuk git gide derslerden uzaklaşmaya ve okuldan soğumaya başlar. ÇALIŞMA ZAMANI: Yetişkin insanlarda olduğu gibi çocuklarda da çalışma zamanı önemlidir. Ailelerin en fazla yaptığı yanlış okuldan gider gitmez çocuğun karnını doyurup ödevini yapmaya zorlamaktır. Oysa gününü fiziksel ve zihinsel aktivite ile geçirmiş olan çocuğun öncelikle dinlenmeye ve rahatlamaya ihtiyacı vardır. İHTİYAÇLAR: Çocukların birey olduğu, kendine has istekleri ve ihtiyaçları olduğu gerçeği çoğu zaman göz ardı edilmektedir. Çocuğun üç temel ihtiyacı aileler tarafından her zaman karşılanmaya çalışılmalıdır. Fiziksel ihtiyaçları (beslenme, barınma vs.), duygusal ihtiyaçları (sevgi, saygı ve hoşgörü) ve sosyal ihtiyaçları (çevreyle etkileşim kurma) karşılanan çocuk için başarıda beraberinde gelecektir. PEKİ AİLELER NELER YAPMALI ? Çocuğunuzu iyi tanımalısınız : Yukarıda bahsettiğim faktörlerden eğitime başlama zamanı bu hususta çok önemlidir. Çocuk eğer yaşından erken okula başlamışsa, mutlaka düzenli spor ve egzersiz yapmasını sağlamak gerekir. Özellikle kol ve parmak kaslarını güçlendirecek egzersizler sayesinde çocuğun gelişiminden kaynaklı problemlerin rahatlıkla aşıldığını göreceksiniz. Çocuğun kimlerle arkadaşlık ettiği, yapmaktan hoşlandıkları, onu mutsuz eden şeyler, ilgisini çeken nesneler, beslenme tarzı, tercihleri vs. birçok konuda çocuğunuzu iyi tanımalısınız. Bu konuda öğretmen ile sık sık görüşmeler yapılarak çocuk hakkında bilgi alışverişi yapmak ve ortak hareket etmek etkili bir yöntemdir. Çocuğunuzu kabul edin : Çocuğunuz ailenizin bir parçasıdır ve tüm hayatınız onla birlikte şekillenmektedir. Gelişim geriliği, zihinsel yetersizliği, fiziksel yetersizliği, öğrenme bozukluğu veya size göre eksik olduğunu düşündüğünüz başka özellikleri olabilir. Öğrenme faaliyetlerinde veya diğer alanlarda herhangi bir başarı göstermiyor da olabilir. Bunların hiçbirisi çocuğunuz olduğu gerçeğini değiştirmez bu sebeple onu zorlamayı bırakıp olduğu gibi kabul edin. İhtiyaçlarını karşılayın: Karnını doyurdum, dokuzda yatağına yatırdım. Tüm araç gereç, eşya vs. ne isterse aldım, daha ne yapayım diye düşünen bilinçli olduğunu düşünen son derece bilinçsiz velilerle sıklıkla karşılaşıyoruz. Fiziksel ihtiyaçlardan daha önemlisinin duygusal ihtiyaçlar olduğunu niye göz ardı ediyorsunuz? Çocuk birey olarak değer görmek ve değerli olduğunu hissetmek ihtiyacı içerisindedir. Ona olan sevginizi birlikte zaman geçirerek gösterin. Birlikte oyun oynayın, birlikte zaman geçirin. Sohbet edin. Zamanınızı onun için ayırdığınızı görsün. Söylediklerini dinleyin, geçiştirmeyin. Çocuğun kurduğu cümleler iç dünyası hakkında ipuçları verecektir.  Çalışma zamanına dikkat edin: Çocuk için uygun çalışma zamanının keşfedilmesi gerekir. Okuldan sonra dinlenmesi ve rahatlamasını sağlayacak zaman bırakılmalı, bu süre içerisinde internet veya televizyon kullanmasına müsaade edilmelidir. Ödevini ne zaman yapmak istediği konusunda çocuk ile konuşulmalı ve çalışma zamanları birlikte kararlaştırılmalıdır. Eğer çocuğa bunu ciddi bir şekilde sorarsanız ve birlikte kararlaştırırsanız çocuk kendi belirlediği zaman aralığında çalışmaya daha istekli olacaktır. Karşılaştırma yapmayın: Çocuğun motivasyonunu düşüren en önemli sebeplerden başında; kıyaslama, yargılama, yarıştırma, zorlama davranışları gelmektedir. Çocuk her ne kadar sosyal çevresi ile birlikte büyüse de onlardan bağımsız olduğunu bilmek ister. Çalışma motivasyonunu artırmak için yapılan tüm bu olumsuz davranışlar çocuğun iç dünyasında ağır tahribatlar oluşturmaktadır. Aileler ve öğretmenler bu husustan özellikle kaçınmalıdır. İlkokul çağındaki çocukların belirli dikkat ve odaklanma süreleri vardır. İlkokuldaki bir çocuk 20-25 dakikadan fazla bir konu üzerine odaklanamayabilir. Sizlerde veli olarak çocuğunuzu ders çalışma masasına oturttuğunuzda ödev yapma süresini takip edin ve çocukların arada mola vermesine göz yumun. Ancak molalar uzun süreli olmamalı tıpkı okuldaki teneffüsler gibi ev ödevi yapma ve teneffüslere dikkat etmelisiniz. Farkındayım, iş yaşamı, ev işleri, aile hayatı gibi konular sizi yoruyor ancak ağaç erken yaşta eğilir atasözüne dayanarak diyebilirim ki, çocuklarımıza ilkokulda güzel ve iyi alışkanlıklar edinmesini sağlayamazsak ortaokul ve lisede bu durum git gide daha da zorlaşır. Lütfen çocuklarımızla ilgilenelim, telefon, internet oyun , uyuma saati, gibi konularda sınırlar koyalım. Okula aç göndermeyelim, sağlıklı beslenmesini sağlayalım, onlarla kaliteli zaman geçirin, onları dinleyin ve onlarla sohbet edip konuşun. Çocuklar aslında kuralları ve düzenli rutin yaşamı severler. Sizde anne baba olarak ev ödevi başta olmak üzere birçok konuda çocuklarınıza karşı sabırlı olup özen gösterin. O ağaçlar elbet meyve verecektir… 

Devamı

4/B SINIFININ '' FARKLILIKLAR ZENGİNLİĞİMİZDİR ''ADLI ETKİNLİĞİ

Okulumuz 4/ B sınıfı Sosyal Bilgiler dersinde Farklılıklara Saygı konulu afiş çalışması yaptılar.

Devamı

OKULUMUZA BAŞLAYAN MİNİ MİNİ BİRİNCİ SINIFLARIN VELİLERİNE BROŞÜR

4 Eylül tarihinde okulumuza başlayan birinci sınıfların velilerine okula uyum sürecini anlatan broşür, okul psikolojik danışmanı tarafından okulun ilk haftası dağıtıldı.

Devamı

ŞEHİT SEYFİ YOZCU İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ PANOSU

ŞEHİT SEYFİ YOZCU İLKOKULUNA BU SENE ATANAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMENİMİZ ARİFE DOĞAN, ÖĞRENCİLERE YÖNELİK REHBERLİK SERVİSİ PANOSU OLUŞTURDU. ÖĞRENCİLERİN REHBERLİK SERVİSİNE NE ZAMAN GELEBİLECEKLERİ HAKKINDA BİLGİ VERİLDİ.

Devamı

O SES BU SES FİNAL

OKULUMUZDA DÜZENLEDİĞİMİZ O SES BU SES ŞARKI YARIŞMASINDA FİNALE KALARAK DERECEYE GİREN ÖĞRENCİLERİMİZE ÖDÜLLERİNİ TAKDİM ETTİK. 1.OLAN ÖĞRENCİMİZ: MİRA YILMAZ & BİR TEK BEN ANLARIM 2.OLAN ÖĞRENCİMİZ: MERVE AKBUĞA ŞEHRİN YOLU 3.OLAN ÖĞRENCİMİZ: IRMAK TEMUR & SEN BENİ KALBİNİN ORALARA KOYUNCA 4.OLAN ÖĞRENCİMİZ: İLKAY ADANIR & AŞKIN OLAYIM JÜRİ ÜYELERİMİZE YARIŞMADA EMEĞİ GEÇEN ÖĞRETMENLERİMİZE VE ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDER DERECEYE GİREN ÖĞRENCİLERİMİZİ TEBRİK EDERİZ. 

Devamı